Ο διαγωνισμός της Eurovision, όσο κι αν η EBU δεν θέλει να το παραδεχτεί, είχε ανέκαθεν πολιτική ταυτότητα!

Οι ποικιλόμορφες αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η φετινή συμμετοχή του Ισραήλ, το οποίο πάει στον αυριανό τελικό διεκδικόντας την πρωτιά με σημαντικές πιθανότητες, είναι το πιο τρανό παράδειγμα ότι η Eurovision -όχι μόνο ήταν πολιτικοποιημένη από πάντα- αλλά και ότι η προσπάθεια των διοργανωτών να “αρνηθούν” αυτή την πραγματικότητα, μέσα από διάφορους κανονισμούς και απαγορεύσεις είναι τελικά μια άκρως προσχηματική και υποκριτική στάση.

Οι αντιδράσεις εναντίον του Ισραήλ ξεκίνησαν αμέσως μετά την ανακοίνωση της πρόθεσής του να συμμετάσχει στη φετινή Eurovision, ωστόσο, με τη δημοσιοποίηση του τραγουδιού που έφερε αρχικά τον τίτλο “October Rain” και παρέπεμπε στην επίθεση της Χαμάς τον περασμένο Οκτώβριο, έφερε περισσότερη ένταση και αποδοκιμασίες για την Ισραϊλινή συμμετοχή. Τότε, οι διοργανωτές ζήτησαν από το Ισραήλ να κάνει τις απαραίτητες αλλαγές, τόσο στον τίτλο όσο και στους στίχους και τελικώς μας παρουσιάσαν το “Hurricane” υπό την ερμηνεία της 20χρονης Έντεν Γκολάν.

Το Ισραήλ, διαγωνίστηκε στον Β’ Ημιτελικό το βράδυ της Πέμπτης, 9 Μαΐου και όσο η εκπρόσωπος της χώρας βρισκόταν στη σκηνή, υπήρξαν κάποια μεμονωμένα γιουχαρίσματα από το κοινό τα οποία, όμως, ήταν πολύ πιο έντονα στην πρόβα που είχε προηγηθεί. Οι εν λόγω αποδοκιμασίες, δεν “φάνηκαν” ποτέ στην τηλεόραση, αφού η EBU φρόντισε να καλύψει με χειροκροτήματα τις αντιδράσεις του κοινού.

Η EBU, βεβαίως, κάνει ότι μπορεί προκειμένου να μην δει το φως της δημοσιότητας οποιαδήποτε εικόνα σχετίζεται με ανάλογες πολιτικές αντιδράσεις, ωστόσο, δεν είναι σε θέση να καταπνίξει κάθε μορφή διαμαρτυρίας καθώς υπάρχουν και οι αιφνιδιασμοί… Για παράδειγμα:

H επιλογή του Σουηδού τραγουδιστή Έρικ Σάαντε να εμφανιστεί στον πρώτο ημιτελικό με ένα παλαιστινιακό μαντήλι δεμένο στο μπράτσο!

Η άρνηση του εκπροσώπου της Ολλανδίας, Joost Klein, να φωτογραφηθεί με την Ισραηλινή Έντεν Γκολάν και να καλύψει το κεφάλι του με τη σημαία της πατρίδας του όταν εκείνη έκανε δηλώσεις στην συνέντευξη τύπου, μετά τον δεύτερο ημιτελικό!

Η επιλογή του Βελγίου, να δείξει μαύρο στην τηλεόραση την ώρα που ερμήνευε η εκπρόσωπος του Ισραήλ στον δεύτερο ημιτελικό!

Βεβαίως, είναι δικαίωμα και υποχρέωση, ενίοτε, της κάθε χώρας, του κάθε πολίτη και του κάθε διαγωνιζόμενου να εκφράζει ελεύθερα την άποψή του σχετικά με φλέγοντα ζητήματα της εποχής. Αυτό πάντα συνέβαινε και πάντα θα συμβαίνει στην Eurovision!

Ωστόσο, η EBU, φαίνεται να έχει αντίθετη άποψη περί της ελευθερίας του λόγου, αφού αρχικά, απέκλεισε την εμφάνιση του Έρικ Σάαντε από όλους τους επίσημους λογαριασμούς της στα social media. Έπειτα, το Βέλγιο δεν προκρίθηκε στον τελικό και όσο κι αν προσπάθησαν να το αποδώσουν στην ψηφοφορία του κοινού, εν τέλη δεν τα κατάφεραν. Τέλος, απέκλεισαν τον Ολλανδό εκπρόσωπο (που θεωρείται και ένα από τα μεγαλύτερα φαβορί) από την πρόβα τζενεράλε στην οποία ψήφισαν οι κριτικές επιτροπές που καθορίζουν το 50% του αποτελέσματος και αναμένεται η τελική απόφαση για το αν θα εμφανιστεί στον τελικό!

Όλα αυτά δεν φαίνεται να άρεσαν καθόλου στη Ισπανία, μια από τις Big 5 του διαγωνισμού, η οποία προειδοποιεί με έντονο ύφος και με έμμεσο τρόπο απειλεί με αποχώρησή της από τον φετινό διαγωνισμό… Συγκεκριμένα, σε ανάρτηση στο Χ/Twitter, το ισπανικό κρατικό δίκτυο RTVE ανέφερε: «Η ισπανική αντιπροσωπεία στη Eurovision μετέφερε στην EBU τη δέσμευσή της για την ελευθερία του Τύπου και της γνώμης και απαίτησε από τη Eurovision να διασφαλίσει τον σεβασμό της».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ , , , , ,

Ακολουθήστε το HELLO σε και !
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ