Ο χωρισμός της Κόνι Μεταξά από τον Μάριο Καπότση και της Ιωάννας Τούνη από τον Δημήτρη Αλεξάνδρου προκάλεσε μεγάλο σοκ, τόσο στα social media όσο και στους ακολούθους τους.
Ως influencer με εκατομμύρια followers, οι δύο γυναίκες βρέθηκαν σε ένα ασταμάτητο κύμα μηνυμάτων, τόσο ενδιαφέροντος όσο και κακεντρέχειας, από το κοινό που παρακολουθεί κάθε τους κίνηση μέσα από βίντεο και ιστορίες.
Αυτό το σφοδρό ενδιαφέρον για τη ζωή τους, τους έφερε αντιμέτωπες με την σκληρή πραγματικότητα: η προσωπική τους ζωή δεν είναι πια προσωπική.
Και αν για άλλες γυναίκες αυτό θα μπορούσε να είναι απλώς μια φυσιολογική αντίδραση, για αυτές, που έχουν χτίσει το brand τους πάνω στην έκθεση της προσωπικής τους ζωής, το πλήγμα είναι πολύ μεγαλύτερο.
Ποιο είναι το κοινό σημείο μεταξύ Κόνις Μεταξά και Ιωάννας Τούνη; Όταν αποφάσισαν να εκτεθούν στα φώτα της δημοσιότητας, να μοιραστούν κάθε πτυχή της ζωής τους και να ενσωματώσουν την προσωπική τους ζωή στο επιχειρηματικό τους εγχείρημα, το αποτέλεσμα ήταν αυτό που περίμεναν: πολλοί ακολούθοι και ακόμη περισσότερη επιτυχία. Αρχικά, αυτό φαινόταν σαν το ιδανικό σενάριο. «Win-win», όπως λένε. Όμως, η πραγματικότητα γρήγορα αποδείχθηκε πολύ πιο σύνθετη.
Με τον καιρό, η συνεχής ανάγκη να προσφέρουν περιεχόμενο στους ακολούθους τους, η δημόσια αφήγηση της προσωπικής τους ζωής και η συνεχής παρουσία στα social media κατέληξε να τις φυλακίσει σε έναν αέναο κύκλο. Κι ενώ η μάρκα τους μεγάλωσε, η ίδια η προσωπική ζωή τους εμπορευματοποιήθηκε, προκαλώντας ακόμα και σκληρές αντιδράσεις από το κοινό. Οι ακολούθοι αισθάνονται ότι τους «χρωστούν» εξηγήσεις, αφού τους έδωσαν πρόσβαση στη ζωή τους και τώρα αυτή η ζωή είναι κάτι που τους ανήκει, τουλάχιστον κατά κάποιον τρόπο.
Παρ’ όλο που οι influencers επωφελούνται από τα χρήματα και τη δημοσιότητα που φέρνουν τα προϊόντα που διαφημίζουν, το ερώτημα παραμένει: μπορούν να πάρουν πίσω τη ζωή τους όταν έχουν την ανάγκη να την ξαναβρούν και δεν είναι πια περιεχόμενο για το κοινό τους;