Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την τελετή απονομής των Όσκαρ 2025, που αναμένεται να γίνει στο Λος Άντζελες την Κυριακή (2.03, ξημερώματα Δευτέρας 3.03) για την Κύπρο. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, οι νικητές των Όσκαρ δεν θα πρέπει να μονοπωλήσουν το μικρόφωνο για περισσότερα από 45 δευτερόλεπτα, όταν παραλαμβάνουν το βραβείο τους.

Όπως αναφέρει το NBC News, o δρόμος προς την 97η απονομή των βραβείων Όσκαρ 2025 ήταν γεμάτος ανατροπές: Η ταινία «Emilia Pérez», ένα σοβαροφανές μιούζικαλ για την ταυτότητα των τρανσέξουαλ, άρχισε την περίοδο απονομής των βραβείων του Χόλιγουντ ως απόλυτο φαβορί. Ωστόσο, τα αμφιλεγόμενα tweets της πρωταγωνίστριας της ταινίας έπληξαν τις πιθανότητές της για τα Όσκαρ, δίνοντας την ευκαιρία σε τρεις ταινίες να διεκδικήσουν την πρωτιά: «Anora», «The Brutalist», «Conclave».

Παρουσιαστής των Όσκαρ 2025 ο Ο’Μπράιεν

Ο Κόναν Ο’Μπράιεν θα είναι ο παρουσιαστής των Όσκαρ 2025. Ωστόσο, δεν είναι άγνωστος στον κόσμο των βραβείων, αφού στο παρελθόν έχει παρουσιάσει τα βραβεία Emmy το 2002 και το 2006. Επίσης, ήταν και επικεφαλής του δείπνου της Ένωσης Ανταποκριτών του Λευκού Οίκου το 1995 και το 2013. Σε συνέντευξή του στους New York Times, ο ίδιος δήλωσε ότι απολαμβάνει την ευκαιρία να γιορτάσει τη χρονιά στον κινηματογράφο.

«Εξακολουθώ να πιστεύω ότι τα Όσκαρ έχουν νόημα», έχει δηλώσει ο παρουσιαστής της φετινής τελετής απονομής, προσθέτοντας: «Ο πραγματικά καλός κινηματογράφος – ειδικά όταν προέρχεται από διαφορετικές χώρες, από διαφορετικές οπτικές γωνίες – έχει απίστευτη απήχηση και σημασία αυτή τη στιγμή, και αυτή είναι η βραδιά που το γιορτάζει αυτό. Το να είμαι μέρος του έχει νόημα για εμένα. Δεν το θεωρώ άχαρο καθήκον – ακόμη και αν το κάνω μόνο μία φορά και κανείς δεν ενδιαφερθεί να το ξανακάνω, θα είναι μια σημαντική εμπειρία για εμένα».

Το βραβείο α’ γυναικείου ρόλου

Όσον αφορά στο βραβείο α’ γυναικείου ρόλου, θα μπορούσε να περιέχει δύο παραμύθια… με λυπημένο τέλος. Η Κάρλα Σοφία Γκασκόν, η πρώτη τρανσέξουαλ ηθοποιός που προτάθηκε για Όσκαρ, προβλεπόταν ευρέως ότι θα «έγραφε» ιστορία με τη νίκη της για τον ρόλο της στην ταινία «Emilia Pérez».

Ωστόσο, οι προσβλητικές αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που αποκαλύφθηκαν, μάλλον έδωσαν τη χαριστική βολή στην υποψηφιότητά της. Ο δρόμος άνοιξε έτσι για την 62χρονη Ντέμι Μουρ, της οποίας η σχεδόν 45χρονη καριέρα δεν είχε προβληματίσει τους φορείς απονομής βραβείων, ανεξάρτητα από την εισπρακτική της επιρροή. Η Χρυσή Σφαίρα που κέρδισε η Ντέμι Μουρ τον Ιανουάριο, αντικατοπτρίζει το αφήγημα επιστροφής που το Χόλιγουντ βρίσκει σχεδόν εξίσου ακαταμάχητο με αυτό που σπάει τα ρεκόρ συμμετοχικότητας. Ωστόσο, η Μάικι Μάντισον, η 25χρονη πρωταγωνίστρια του «Anora», κέρδισε το βραβείο καλύτερης ηθοποιού στα BAFTA και στα βραβεία Independent Spirit, πράγμα που σημαίνει ότι η νίκη της Ντέμι Μουρ φαίνεται όλο και πιο αβέβαιη.

Ακόμη και πριν από το σκάνδαλο με τις αναρτήσεις της πρωταγωνίστριάς της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το «Emilia Pérez» του Ζακ Οντιάρ, η οποία πηγαίνει στην τελετή με 13 υποψηφιότητες – τις περισσότερες από κάθε άλλη ταινία φέτος και τρεις περισσότερες από κάθε άλλη ξενόγλωσση ταινία – είχε θεωρηθεί «προσβλητική» από τους Μεξικανούς και την τρανς κοινότητα, τις οποίες προσπαθεί να απεικονίσει. Παρά την ανώμαλη πορεία της ταινίας Emilia Pérez, η Ζόε Σαλντάνα μοιάζει σίγουρη νικήτρια για το βραβείο καλύτερου β’ γυναικείου ρόλου.

Τόσο αυτή η ταινία όσο και το «The Brutalist» δέχθηκαν πυρά για τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης στην κλωνοποίηση της φωνής των πρωταγωνιστών της. Επισημαίνεται ότι ο Γκάι Πιρς – του οποίου ο ρόλος στην ταινία «The Brutalist» του έχει χάρισε το βραβείο καλύτερου β’ ανδρικού ρόλου – παραδέχτηκε ότι ο ηθοποιός που μέχρι στιγμής έχει σαρώσει στην κατηγορία τους, μάλλον θα συνεχίσει να το κάνει και στα Όσκαρ 2025, λέγοντας το εξής: «Δεν πρόκειται να κερδίσω! Ο Κίραν Κάλκιν θα κερδίσει και πάλι».

Για το βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου επικρατεί μεγάλη αγωνία ανάμεσα στους Άντριεν Μπρόντι και τον Τιμοτέ Σαλαμέ.

Θα έχουν τα Όσκαρ 2025 διαφορετικό ύφος από προηγούμενες χρονιές;

Αναμφίβολα, ναι. Σε δήλωση που έδωσαν στη δημοσιότητα ο CEO της Ακαδημίας, Μπιλ Κρέιμερ και η πρόεδρος Τζάνετ Γιανγκ στις 13 Ιανουαρίου, ανέφεραν: «Είμαστε συντετριμμένοι από τον αντίκτυπο των πυρκαγιών και τις μεγάλες απώλειες που βίωσαν τόσοι πολλοί στην κοινότητά μας. Η Ακαδημία υπήρξε πάντα μια ενωτική δύναμη στη βιομηχανία του κινηματογράφου και παραμένουμε αφοσιωμένοι στο να σταθούμε μαζί απέναντι στις δυσκολίες. Τα μέλη μας μοιράζονται διαρκώς πόσο σημαντικό είναι να ερχόμαστε κοντά ως κοινότητα, και γι’ αυτό δεσμευόμαστε ν’ αξιοποιήσουμε αυτή την ευκαιρία για να γιορτάσουμε έναν κλάδο ανθεκτικό και γεμάτο συμπόνια. Ανυπομονούμε, επίσης, να τιμήσουμε τους εργαζομένους της πρώτης γραμμής που συνέβαλαν στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών, ν’ αναγνωρίσουμε όσους επλήγησαν και να ενθαρρύνουμε τον κόσμο να στηρίξει, μαζί με την Ακαδημία, τις προσπάθειες ανακούφισης. Θα το ξεπεράσουμε μαζί και θα φέρουμε μια αίσθηση επούλωσης στην παγκόσμια κινηματογραφική κοινότητα».

Αυτό αφήνει να εννοηθεί ότι, όπως και στα φετινά Grammy, που συγκέντρωσαν 24 εκατομμύρια δολάρια για την ανακούφιση των πληγέντων, τα Όσκαρ θα μπορούσαν να λειτουργήσουν και ως ένα είδος τηλεμαραθώνιου για την ενίσχυση των πληγεισών περιοχών.

Σε μια επιπλέον ανακοίνωση που δόθηκε στη δημοσιότητα στις 22 Ιανουαρίου, οι Κρέιμερ και Γιανγκ πρόσθεσαν ότι η φετινή τελετή θα αποτελέσει έναν φόρο τιμής στο Λος Άντζελες ως «την πόλη των ονείρων, αναδεικνύοντας την ομορφιά και την ανθεκτικότητά της, καθώς και τον ρόλο της ως φάρο για τους κινηματογραφιστές και τους δημιουργικούς οραματιστές για περισσότερο από έναν αιώνα».

Η εκδήλωση θα αποτίσει φόρο τιμής στα πρόσφατα γεγονότα, ενώ θ’ αναδείξει τη δύναμη, τη δημιουργικότητα και την αισιοδοξία που χαρακτηρίζουν τόσο το Λος Άντζελες όσο και τη βιομηχανία του κινηματογράφου.

Οι ζωντανές εμφανίσεις στα Όσκαρ 2025

Σε μια απόκλιση από την παράδοση, οι υποψήφιοι στην κατηγορία καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού – μεταξύ αυτών ο Elton John και η Selena Gomez – δεν θα ερμηνεύσουν τα κομμάτια τους ζωντανά στη σκηνή.

Στην ανακοίνωση της 22ας Ιανουαρίου, οι Κρέιμερ και Γιανγκ επιβεβαίωσαν πως «η παρουσίαση της κατηγορίας καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού φέτος θ’ απομακρυνθεί από τις ζωντανές εμφανίσεις και θα εστιάσει στους δημιουργούς. Θα τιμήσουμε την τέχνη τους μέσα από προσωπικές αφηγήσεις από τις ομάδες που έφεραν αυτά τα τραγούδια στη ζωή. Όλα αυτά, και πολλά ακόμη, θ’ αποκαλύψουν τις ιστορίες και την έμπνευση πίσω από τους φετινούς υποψήφιους».

Παρόλα αυτά, η βραδιά θα περιλαμβάνει μεγαλόπνοες μουσικές στιγμές που θα συνδέσουν την πλούσια ιστορία του κινηματογράφου με το τολμηρό και εμπνευσμένο μέλλον του. Σύμφωνα με το The Hollywood Reporter, μία από αυτές θα είναι η εναρκτήρια εμφάνιση των πρωταγωνιστριών του Wicked, Ariana Grande και Cynthia Erivo, οι οποίες δεν έχουν τραγουδήσει μαζί δημοσίως από το περσινό Met Gala.

Επιπλέον, στη σκηνή θα εμφανιστούν η Doja Cat, η Lisa των Blackpink (και του The White Lotus), η Queen Latifah και η Raye, ενώ αναμένεται ν’ ανακοινωθούν κι άλλοι καλλιτέχνες.

Ποιοι θα ανακοινώσουν τα Όσκαρ 2025

Αν και η πλήρης λίστα των παρουσιαστών δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμη, η Ακαδημία έχει ήδη επιβεβαιώσει πως οι περσινοί νικητές των τεσσάρων ερμηνευτικών κατηγοριών – Emma Stone, Cillian Murphy, Robert Downey Jr. και Da’Vine Joy Randolph – θα επιστρέψουν στη σκηνή για ν’ απονείμουν τα αντίστοιχα αγαλματίδια στους φετινούς νικητές.

Μαζί τους, θα συμμετέχουν ως παρουσιαστές οι Joe Alwyn, Halle Berry, Sterling K. Brown, Penelope Cruz, Willem Dafoe, Ana de Armas, Lily-Rose Depp, Bowen Yang, Elle Fanning, Selena Gomez, Whoopi Goldberg, Goldie Hawn, Scarlett Johansson, John Lithgow, Connie Nielsen, Amy Poehler, June Squibb, Ben Stiller και Oprah Winfrey.

Επιπλέον, στις 19 Φεβρουαρίου, η Ακαδημία ανακοίνωσε πως ο Nick Offerman θα είναι ο εκφωνητής της φετινής τελετής.

Αναλυτικά οι υποψηφιότητες:

Καλύτερη Ταινία: Anora, The Brutalist, A Complete Unknown, Conclave, Dune Part 2, Emilia Perez, I’m Still Here, Nickel Boys, The Substance, Wicked

Σκηνοθεσία: Σον Μπέικερ (Anora), Μπρέιντι Κορμπέτ (The Brutalist), Τζέιμς Μάνγκολντ (A Complete Unknown), Κοραλί Φαρζά (The Substance), Ζακ Οντιάρ (Emilia Perez)

Α’ Ανδρικός Ρόλος: Αντριεν Μπρόντι (Τhe Brutalist), Τιμοτέ Σαλαμέ (A Complete Unknown), Ρέιφ Φάινς (Conclave), Σεμπάστιαν Στάν (The Apprentice), Κόλμαν Ντομίνγκο (Sing Sing)

Α’ Γυναικείος Ρόλος: Σίνθια Ερίβο (Wicked), Κάρλα Σοφία Γκασκόν (Emilia Perez), Μάικι Μάντισον (Anora), Ντέμι Μουρ (The Substance), Φερνάντα Τόρες (I’m still here)

Β΄Ανδρικός Ρόλος: Γιούρι Μπορίσοβ (Anora), Κιέραν Κάλκιν (A Real Pain), Εντουαρτ Νόρτον (A Complete Unknown), Γκάι Πιρς (The Brutalist), Τζέρεμι Στρονγκ (The Apprentice)

Β’ Γυναικείος Ρόλος: Μόνικα Μπάρμπαρο (A Complete Unknown), Αριάνα Γκράντε (Wicked), Φελίσιτι Τζόουνς (The Brutalist), Ισαμπέλα Ροσελίνι (Conclave), Ζόι Σαλντάνα (Emilia Perez)

Μικρού Μήκους Ταινία Κινουμένων Σχεδίων: Beautiful Men, In the Shadow of the Cypress, Wander to Wonder, Yuck, Magic Candies

Κοστούμια: A Complete Uknown, Conclave, Gladiator II, Nosferatu, Wicked

Μικρού Μήκους Ταινία Live Action: Alien, Anuja, I’m not a robot, The Last Ranger, The Man who could not remain silent

Μακιγιάζ και Κομμώσεις: A Different Man, Emilia Perez, Nosferatu, The Substance, Wicked

Μουσική: The Brutalist, Conclave, Emilia Perez, Wicked, The Wild Robot

Διασκευασμένο Σενάριο: A Complete Unknown, Conclave, Emilia Perez, Nickel Boys, Sing Sing

Πρωτότυπο Σενάριο: Anora, The Brutalist, A Real Pain, September 5, The Substance

Ταινία Κινουμένων Σχεδίων: Flow, Inside Out 2, Memoir of a snail, The Wild Robot, Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl

Φωτογραφία: The Brutalist, Dune Part 2, Emilia Perez, Maria, Nosferatu

Μεγάλου Μήκους Ντοκιμαντέρ: Black box diaries, No other land, Porcelain War, Sugarcane, Soundtrack to a Coup d’Etat

Μικρού Μήκους Ντοκιμαντέρ: Death by numbers, I am ready Warden, Incident, The Only Girl in the Orchestra, Instruments of a Beating Heart

Μοντάζ: Anora, The Brutalist, Conclave, Emilia Perez, Wicked

Διεθνής Ταινία: I’m still here , The Girl with the Needle, Emilia Perez, Flow, The Seed of the Sacred Fig

Καλύτερο Τραγούδι: El Mal (Emilia Perez), The Journey (The Six Triple Eight), Like a bird (Sing Sing), Mi Camino (Emilia Perez), Never Too Late (Elton John: Never Too Late)

Σκηνογραφία: The Brutalist, Conclave, Dune Part 2, Nosferatu, Wicked

Ηχος: A Complete Unknown, Dune Part 2, Emilia Perez, Wicked, The Wild Robot

Οπτικά Εφέ: Alien: Romulus, Better Man, Dune Part 2, Kingdom of the Planet of the Apes, Wicked

athensvoice.gr

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ,

Ακολουθήστε το HELLO σε και !
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ