Κομψά, παιχνιδιάρικα και σέξι τα Aquazzura παπούτσια αποπνέουν, μια dolce vita αισθητική. Διόλου τυχαίο, τo luxury brand ιδρύθηκε το 2012 στην Φλωρεντία από τον Κολομβιανό σχεδιάστη Edgardo Osorio, ο οποίος λατρευεί το ιταλικό καλοκαίρι.
Το brand μέσα σε μια δεκαετία κατάφερε να εκτοξεύσει τις μετοχές του στο χρηματιστήριο της μόδας και άρχισε να επεκτείνεται και σε bag collections. Όπως άλλωστε αναφέρει και ο Edgardo Osario, ο οποίος επισκέφθηκε την Κύπρο για την παρουσίαση της συλλογής του στην Splash Boutique αυτό ήταν μια φυσική επέκταση του brand.
Είναι η πρώτη φορά που επισκέπτεστε την Κύπρο;
Ναι και αν και έφτασα χθες βράδυ, αυτό που βλέπω μου αρέσει ήδη.
Aquazzura ιδιαίτερα πρωτότυπο όνομα. Πως προέκυψε;
Ήθελα να αφιερώσω το brand μου στην Ιταλία, ήθελα το όνομα να θυμίζει αυτή την υπέροχη χώρα. Είναι σαν ένα «love letter» για την Ιταλία. Καθόμουν σε μια βεράντα σε ένα ξενοδοχείο στο Κάπρι και κοιτάζοντας τη θάλασσα, σκέφτηκα ότι ήθελα ένα όνομα που να θυμίζει αυτό το καλοκαίρι. Έτσι προέκυψε το Aquazzura που σημαίνει μπλε νερό.
Άρα να υποθέσω ότι η επιλογή να ιδρύσετε το brand στην Ιταλία και όχι σε κάποια άλλα χώρα ήταν μονόδρομος;
Μετακόμισα στην Ιταλία για να τελειώσω τις σπουδές και για να δουλέψω στον οίκο Ferragamo. Στα 25 μου αποφάσισα να δημιουργήσω το δικό μου brand και στο μυαλό μου δεν υπήρχε πιο κατάλληλο μέρος από την Φλωρεντία. Εκεί, έχεις την καλύτερη ποιότητα σε υλικά. Επιπλέον υπάρχει η τεχνογνωσία στην δημιουργία υποδημάτων στην συγκεκριμένη πόλη.
“ηθελα ενα όνομα που να θυμιζει αυτο το καλοκαιρι… ετσι προεκυψε το Aquazzura που σημαινει μπλε νερο”
Στο μυαλό σας ήταν πάντα ο σχεδιασμός παπουτσιών; Σκεφτήκατε ποτέ να δημιουργήσετε συλλογή με ρούχα;
It was always about shoes! Ξεκίνησα με τη σχεδίαση παπουτσιών γιατί είναι το πάθος μου και αυτό στο οποίο νιώθω ότι έχω ταλέντο και έχω εργαστεί στο παρελθόν. Επεκτεινόμαστε όμως και στη σχεδίαση αξεσουάρ και τσαντών. Προσωπικά όμως δεν θέλω να ασχοληθώ καθόλου με τα ρούχα.
Γιατί;
Δεν είναι κάτι που με εμπνέει…Προτιμώ να σχεδιάσω αντικείμενα για το σπίτι για παράδειγμα παρά ρούχα.
Πιστεύετε ότι τα παπούτσια είναι το σημαντικότερο στοιχείο σε ένα look;
Μπορεί να φοράς vintage ρούχα. Μπορεί να φοράς high street brands, μπορεί να φοράς και luxury αλλά τα παπούτσια και τα αξεσουάρ είναι αυτά που θα σε κάνουν να ξεχωρίζεις. Ξέρεις, τα αξεσουάρ τείνουν να τονίζουν ένα σύνολο…Αλλάζουν τον τρόπο που φαίνεσαι, τον τρόπο που κινείσαι, είναι το «κλειδί» όταν θες να ανανεώσεις το outfit σου.
Θυμάστε το πρώτο ζευγάρι παπούτσια που σχεδίασατε;
Ναι, ήταν και το πρώτο best-seller του brand. Το είχα ονομάσει «Sexy Thing»
Γιατί δίνετε ονόματα στα παπούτσια που σχεδιάζετε;
Γιατί τα παπούτσια που σχεδιάζω είναι τα παιδιά μου. Τους δίνω ονόματα που με εμπνέουν. Θέλω το κάθε ζευγάρι παπούτσια να έχει την δική του προσωπικότητα.
Ο ανανάς ως trademark πως προέκυψε;
Από παιδί έκανα συλλογή με ανανάδες. Με γοήτευαν. Επίσης φέρνουν καλή τύχη. Έτσι, όταν ξεκίνησα το brand, σκέφτηκα γιατί να μην συμπεριλάβω κάτι που μπορεί να μας φέρει τύχη. Γιατί να μην υπάρχει ένα γούρι κάτω στο πόδι μας; Γενικά, λατρεύω να έχω πράγματα που φέρνουν καλή τύχη. Φοράω πάντα για παράδειγμα το βραχιόλι μου για το κακό μάτι.
Άρα είστε προληπτικός;
Δεν θα το έλεγα…απλώς όταν κάτι μπορεί να μου φέρει έξτρα τύχη και καλή ενέργεια το θεωρώ καλό.
“αποφασισα να αρχισω να φτιαχνω φλατ παπουτσια… Σεξι φλατ παπουτσια για να μην χρειαζεται καμια γυναικα να ζηταει συγγνωμη”
Όταν ετοιμάζεστε να σχεδιάσετε μια νέα συλλογή, πως ξεκινάτε αυτή τη διαδικασία;
Συνήθως ξεκινάω με ένα ταξίδι. Λατρεύω να ταξιδεύω. Και όποτε ταξιδεύω, προσπαθώ να εξερευνώ, να ανακαλύπτω…Αν βρίσκομαι σε μια καινούργια πόλη, θέλω να δω πώς ντύνονται οι άνθρωποι, παρατηρώ πως κινούνται. Πηγαίνω στα markets και τις αγορές…Το πρωί εξερευνώ και το βράδυ σχεδιάζω.
Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης έχουν αλλάξει ή επηρεάσει τον τρόπο που σχεδιάζετε;
Όχι. Ξέρεις δεν σχεδιάζω για το Instagram, αλλά παίρνω πληροφορίες από το Instagram. Δεν με ενδιαφέρει να σχεδιάζω παπούτσια για να γίνουν viral στο Instagram.
Έχουν γίνει όμως παπούτσια σας viral…
Ναι και αυτό με χαροποίησε αλλά δεν τα σχεδιάσα για αυτό τον σκοπό. Πιστεύω όντως ότι το Instagram είναι ένας τρόπος επικοινωνίας με τους πελάτες σου. Ως σχεδιαστής έχεις τη δυνατότητα να δεις ακριβώς ποιος φοράει τα κομμάτια σου, πώς τα φοράει, πού τα φοράει. Βλέπω τις φωτογραφίες πελάτες που με tagάρουν. Ξέρεις, πολλές φορές, με έχουν εμπνεύσει πελάτες για να δημιουργήσω κάτι.
Θυμάστε μια τέτοια περίπτωση;
Υπήρχε μια εβδομάδα, πριν από περίπου δέκα χρόνια που ταξίδευα και βρισκόμουν σε τρεις διαφορετικές πόλεις και κάθε φορά που θα συναντούσα μια γυναίκα, είτε ήταν για συνέντευξη είτε ήταν πελάτισσα, αν φορούσε μπαλαρίνες ή φλατ, ξεκινούσε τη συνομιλία ζητώντας συγγνώμη που φορούσε φλατ. Λες και επειδή είμαι σχεδιαστής παπουτσιών, εννοείτε ότι μια γυναίκα πρέπει να φοράει στιλέτο για να με συναντήσει. Έτσι αποφάσισα να αρχίσω να φτιάχνω φλατ παπούτσια. Σέξι φλατ παπούτσια για να μην χρειάζεται καμία γυναίκα να ζητάει συγγνώμη.
Το project, η σχεδιάση τσαντών, πώς προέκυψε;
Θεωρώ πως αυτό ήταν μια φυσική επέκταση του brand.
Τις ταιριάζετε στο μυαλό σας με τα παπούτσια σας;
Δεν είναι σχεδιασμένες για να ταιριάζουν απαραίτητα, αλλά ναι μου αρέσει επίσης να τις ταιριάζω…εξαρτάται από την περίσταση. Ίσως να το κάνω πιο πολύ όταν πρόκειται για μια βραδινή τσάντα.
“Δεν μετραμε ποτε ηλικιες και παπουτσια!”
Ποια είναι τα κυριάρχα στοιχεία στη νέα σας συλλογή;
Έντονα χρώματα που θα έβρισκε κανείς στην Ακτή Αμάλφι, έχει κάτι από τη Σικελία… λουλούδια και πεταλούδες. Είναι μια συλλογή που “γιορτάζει” το καλοκαίρι.
Από όλα τα παπούτσια που έχετε σχεδιάσει, ποιο ξεχωρίζεται;
Ρώτας έναν πατέρα να σου πει ποιο παιδί του ξεχώριζει…
Αντιδράτε όντως σαν πατεράς! Αλήθεια πόσα παπούτσια έχετε στην γκαρνταρόμπα σας;
Δεν μετράμε πότε ηλικίες και παπούτσια! Είναι κακή τύχη.