Ο διάσημος σχεδιαστής μόδας Κένζο Τακάντα έφυγε από τη ζωή εχθές σε ηλικία 81 ετών από κορονοϊό. Γεννημένος στις 27 Φεβρουαρίου 1939 στο νησί Χονσού, ξεκίνησε το ταξίδι του στο κόσμο της μόδας για πρώτη φορά στις αρχές του ’70. Στα 19 του χρόνια ξεκίνησε τις σπουδές του πάνω στη μόδα. Φοίτησε στο Bunka Fashion College του Τόκιο, ο οποίος ήταν ο πρώτος άνδρας φοιτητής, ακολουθώντας το όνειρο του που ήταν το σχέδιο μόδας. Ο Τακάντα ο οποίος ήτα γνωστός με το όνομα Κένζο σόκαρε τον εδραιωμένο γαλλικό κόσμο της μόδας αφού έφτασε από την Ιαπωνία το 1964. Μια από τις πιο διάσημες φράσεις του ήταν “Η μόδα είναι σαν φαγητό, δεν θα πρέπει να κολλάς συνέχεια με το ίδιο μενού”.
Σκοπός του ήταν να μείνει λίγους μήνες στη Γαλλία, αλλά τελικά κατέληξε να μένει εκεί για 56 χρόνια και η δουλεία του άνοιξε πόρτες όχι μόνο στους Ιάπωνες designers που ήρθαν μετά από αυτόν, αλλά δημιούργησε ένα νέο είδος στη mix & match αισθητική, η οποία πέρασε σύνορα, χρώματα και κουλτούρες, εξύμνησε τη διαφορετικότητα και επηρέασε μια ολόκληρη γενιά. “Η μόδα δεν είναι για λίγους, είναι για όλο τον κόσμο” είπε στην New York Times το 1972. Ένα χρόνο πριν η συλλογή του παρουσιάστηκε στη Νέα Υόρκη και το Τόκιο, ενώ το 1972 κέρδισε το βραβείο Fashion Editor Club of Japan. Τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Οκτώβριο του 1976, ο Τακάντα άνοιξε το κατάστημα που αποτέλεσε τη ναυαρχίδα του Kenzo, στην Place des Victoires.
View this post on Instagram
Η πρώτη ανδρική συλλογή του κυκλοφόρησε το 1983, ενώ η σειρά των αρωμάτων του οίκου ξεκίνησε με το Kenzo de Kenzo, Parfum d’été, Le monde est beau και L’eau par Kenzo το 1988. Το πρώτο ανδρικό άρωμα Kenzo pour Homme δημιουργήθηκε το 1991, ενώ το γνωστό Flower by Kenzo κυκλοφόρησε το 2000 και αναδείχτηκε ένα από τα καλύτερα κλασικά γαλλικά αρώματα όλων των εποχών.
Ο θρύλος της ιαπωνικής μόδας από το 1993 και μετά είχε διαμάχη με τον εαυτό του, ο σύντροφός του έφυγε από τη ζωή και ο συνέταιρος του έπαθε εγκεφαλικό, έτσι αποφάσισε να πουλήσει την εταιρία του στον όμιλο LVMH για περίπου 80 εκατομμύρια, παρόλο που έμεινε μέχρι το 1999 σαν σχεδιαστής σε αυτή. Τότε αποφάσισε να απομακρυνθεί από τη μόδα και ένας από τους πολλούς λόγους ήταν οι εξωφρενικά απαιτητικοί ρυθμοί που είχε η βιομηχανία της μόδας αλλά και οι διαφημίσεις, αφήνοντας τους Roy Krejberg και Gilles Rosier να χειριστούν το σχεδιασμό των ανδρικών και γυναικείων ενδυμάτων του οίκου, αντίστοιχα.
Το 2016, ο σχεδιαστής τιμήθηκε από τη γαλλική κυβέρνηση με το παράσημο της Λεγεώνας της Τιμής για τη συμβολή του στη βιομηχανία της μόδας και του design. “Έκανα τα πράγματα με το δικό μου τρόπο έτσι ώστε να είμαι διαφορετικός. Χρησιμοποίησα υφάσματα κιμονό και άλλες επιρροές”, δήλωσε στο South China Morning Post το 2019. Ο ευχάριστα χαοτικός και oversized σχεδιασμός προσφέρει στο σώμα απελευθέρωση, χωρίς περιορισμούς, δίνοντας έτσι μοναδικό χαρακτήρα στις συλλογές του.
Στον επίσημο λογαριασμό του οίκου στο Instagram μοιράστηκαν μια φωτογραφία του διάσημου σχεδιαστή με τη συγκινητική λεζάντα, ” Με τεράστια θλίψη μάθαμε για τον θάνατο του ιδρυτή μας, Κένζο Τακάντα. Για μισό αιώνα, ο κ. Τακάντα υπήρξε μια εμβληματική προσωπικότητα στη βιομηχανία της μόδας, αναμειγνύοντας τη δημιουργικότητα και το χρώμα στον κόσμο. Σήμερα η αισιοδοξία του, το πάθος για τη ζωή και η γενναιοδωρία του συνεχίζουν να είναι οι πυλώνες του οίκου μας. Θα μας λείψεις και θα σε θυμόμαστε για πάντα”. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Φελίπε Ολιβέιρα Μπαπτίστα έγραψε, «Με μεγάλη λύπη έμαθα το θάνατο του κ. Κένζο Τακάντα. Η εκπληκτική του ενέργεια, καλοσύνη, ταλέντο και χαμόγελο ήταν μεταδοτικά. Το ευγενικό του πνεύμα θα ζήσει για πάντα. Αναπαύσου εν ειρήνη Δάσκαλε. ”