Της Ελίνας Θεοδότου*

Η ανάγκη για ανάληψη δράσεων με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος, τόσο σε επιχειρηματικό όσο και σε ατομικό επίπεδο, προβάλλει πιο επιτακτική από ποτέ άλλοτε. Ο πλανήτης μοιάζει να ασφυκτιά κάτω από τις ρυπογόνες συνήθειες που έχει υιοθετήσει η ανθρωπότητα. Συχνά ακούμε διακηρύξεις για τις δράσεις που πρέπει να αναληφθούν και τις συνήθειες χρόνων που επιβάλλεται να αλλάξουν, αν δεν θέλουμε να πάρουν τα πράγματα μία πορεία χωρίς επιστροφή για τον πλανήτη. Τις περισσότερες φορές, όμως, οι διακηρύξεις παραμένουν τέτοιες, οι συζητήσεις εξαντλούνται σε θεωρητικό επίπεδο και το πρόβλημα διαιωνίζεται και διογκώνεται.

Βρισκόμαστε σήμερα σε ένα σημείο όπου δεν έχουμε πλέον την πολυτέλεια να αναβάλλουμε άλλο τη στροφή σε πιο υπεύθυνες συνήθειες. Έχουμε όλοι ευθύνη απέναντι στο περιβάλλον σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. Ειδικά όμως τα κράτη, καθώς και οι οργανισμοί και επιχειρήσεις θα πρέπει να συναισθανθούν ακόμη πιο έντονα το βάρος της ευθύνης που τους αναλογεί και να υιοθετήσουν βιώσιμες συνήθειες και πρακτικές, δείχνοντας τον δρόμο σε ολόκληρη την κοινωνία.

Η βιώσιμη ανάπτυξη και η μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος είναι κορυφαίος στρατηγικός στόχος για τις Υπεραγορές Αλφαμέγα, ενώ την ίδια στιγμή η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί κεντρικό πυλώνα της πολιτικής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που υλοποιεί η εταιρεία μας. Στο παρελθόν οι Υπεραγορές Αλφαμέγα ανέλαβαν μία σειρά από πράσινες πρωτοβουλίες με στόχο την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης. Μεταξύ άλλων, προχωρήσαμε σε μία σειρά από δράσεις για την προώθηση της χρήσης της επαναχρησιμοποιούμενης τσάντας για ψώνια με στόχο την κατάργηση της πλαστικής σακούλας, για συλλογή και ανακύκλωση μπαταριών, αλλά και για τη μείωση της χρήσης του πλαστικού στα σχολεία. Είναι στο ίδιο πλαίσιο που ελήφθη πρόσφατα η απόφαση για οριστική εγκατάλειψη της πρακτικής της κατ’ οίκον διανομής ενημερωτικών φυλλαδίων, με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος.

Η θερμή υποδοχή της οποίας έτυχε η πρωτοποριακή απόφαση της εταιρείας μάς προκαλεί ικανοποίηση, ενώ παράλληλα μας γεμίζει με αισιοδοξία ότι γίνεται κατανοητή από ολοένα και περισσότερους η ανάγκη για να υιοθετηθούν πιο υπεύθυνες πρακτικές από επιχειρήσεις και οργανισμούς. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατάργηση της κατ’ οίκον διανομής ενημερωτικών φυλλαδίων ήταν μία επιλογή που εξετάζαμε εδώ και καιρό, προσμετρώντας το γεγονός ότι είχε γίνει ενοχλητική για τους πολίτες και είχε εξελιχθεί σε ρυπογόνο παράγοντα στις πόλεις. Προσδοκούμε με αυτήν μας την απόφαση να δώσουμε το έναυσμα σε περισσότερους οργανισμούς να εξετάσουν με τη σειρά τους με ποιους τρόπους μπορούν να πετύχουν τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος.

Η απόφαση για εγκατάλειψη της πρακτικής της κατ’ οίκον διανομής φυλλαδίων εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της προσπάθειας της εταιρείας για μετάβασή της στην ψηφιακή εποχή και για την πλήρη ψηφιοποίηση των λειτουργιών και εργασιών της.

Το καταναλωτικό κοινό θα συνεχίσει να έχει πρόσβαση στα ενημερωτικά φυλλάδια των Υπεραγορών Αλφαμέγα ψηφιακά, μέσα από την ιστοσελίδα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας, καθώς και μέσα από την εφαρμογή Αλφαμέγα Loyalty App.

Κατανοώντας ότι για κάποιους πολίτες η πρόσβαση σε χρήσιμες πληροφορίες ψηφιακά είναι εξαιρετικά δύσκολη, έχουμε διασφαλίσει ότι θα μπορούν προμηθεύονται διαφημιστικά φυλλάδια από τα καταστήματά μας σε όλες τις πόλεις στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Σημειωτέων ότι τα ενημερωτικά φυλλάδια των Υπεραγορών Αλφαμέγα εκτυπώνονται σε χαρτί που φέρει το ευρωπαϊκό οικολογικό σήμα EU ECOLABEL, το οποίο πιστοποιεί ότι είναι φιλικό προς το περιβάλλον.

Κάθε βήμα προς μια πράσινη κατεύθυνση και κάθε προσπάθεια για αλλαγή συνηθειών δίνει στο περιβάλλον μια δεύτερη ευκαιρία.

*Υπεύθυνη Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης Υπεραγορών Αλφαμέγα

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ , ,

Ακολουθήστε το HELLO σε και !
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ